Ośrodek Terapii Holistycznych     ul.Wileńska 14, 80-215 Gdańsk     e-mail  e.taworska@taworska.pl    TEL 530 403 003

Fundacja Global Language  BOŚ Bank  82 1540 1098 2095 9113 3438 0003

Wszelkie treści zamieszczone na tej stronie internetowej (teksty, zdjęcia itp.) podlegają ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity z 2006 r., Dz.U. nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Bez zgody autora zabronione jest m.in. powielanie treści, ich kopiowanie, przedruk, przechowywanie i przetwarzanie z zastosowaniem jakichkolwiek środków elektronicznych, zarówno w całości, jak i w części.
Zabronione jest dalsze rozpowszechnianie, o którym mowa w art. 25 ust. 1 pkt b ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

Mindfulness

W PRAKTYCE (SATI)

Mindfulness w uproszczonej postaci znajduje się dzisiaj w wachlarzu propozycji wielu coachów i  psychoterapeutów. Popularność zdobywa jako praktyka prowadząca do szczęścia i spokoju ale dopiero znajomość buddyjskiego  kontekstu wydobywa jego głębię i potencjał.

Ta popularna praktyka, której uczymy się dzisiaj, żeby łagodzić cierpienie i ból lub w celu obniżenia napięcia i redukcji stresu, służyła jednak  do czegoś innego. Do pokonywania drogi do przebudzenia, pełnej świadomości, rozumienia i akceptacji wszystkiego, co się wydarza. Uważność to stan bezwysiłkowy, umiejętność bycia w chwili obecnej, bez oceny. Radość i wyciszenie rodzą łagodność a z czasem upragnioną wolność. W kontekście buddyjskim Mindfulness nie istnieje w oderwaniu od wartości, dlatego tak ciężko współczesnym ludziom zachodu wytrwać w praktyce.

Wiele źródeł błędnie podaje,  że to  John Kabat-Zinn był twórcą medytacji Mindfulness. Opracował on bowiem pewną metodę, trening bazujący na Mindfulness. Niezależnie od tego, jak zaczyna się Twoja przygoda z Mindfulness to wybrałeś dobrą drogę. 

 

Mindfulness, Compassion & Loving Kindness to serce Ciszy. Nierozłączne na drodze rozwoju duchowego. I do tej wspólnej drogi Ciebie zapraszamy oferując kursy, warsztaty i wiele ciekawych wydarzeń, których celem jest bycie blisko swoich wartości i rozwijania umiejętności postrzegania bez zniekształceń i pełnej harmonii ze sobą samym i światem.

Praktyka Mindfulness (uważności) wywodzi się z tradycyji buddyjskich i zyskała wielką popularność w społeczeństwie zachodnim, jako sposób na redukcję stresu, zmniejszenie napięć a takze walkę z bólem i cierpieniem.

Mindfulness (uważność) jest drogą do pełniejszego życia w pogodzeniu i spokoju, niezależnie od tego, jakie ono jest. Odrzuca komentarze, ocenianie i krytykę, ustępując miejsca akceptacji, cierpliwości i otwartości. 

Z nami poznasz praktykę uważności, medytację w ciszy, z wizualizacją, z mantrą. 

Holistyczne Kursy Redukcji Stresu, Praktyka uważności dla dzieci

Warsztaty z medytacją, Dni w Ciszy, Odosobnienia

i wiele innych naszych wydarzeń są zaproszeniem dla Ciebie, kiedykolwiek będziesz gotowy!

Trening  Mindfulness (uważności) wywodzący się z różnych buddyjskich praktyk medytacyjnych, wiąże się z nabywaniem umiejętności uspakajania umysłu, obserwacji wszystkich odczuć w ciel, emocji  i myśli, a także obserwacją swojego oddechu. Uczy nas utrzymywać umysł niewzburzony w radości, smutku, szczęściu, żalu, czy tęsknocie. 

Pozwala przekształcić długotrwałe trudne emocje w krótkotrwałe i zrozumieć, że ani szczęście ani cierpienie nie są stałe i trwałe, przychodzą i naturalnie odchodzą. Podobnie, jak dzień ustępuje miejsca nocy. 

Kiedy uczymy się akceptować to, co przynosi nam życie, łatwiej pokonać trudności, przetrwać czas problemów, bólu i chorób  a także uchronić się przed depresją.

Kiedy nie dyskutujemy z umysłem nie pozwalamy myślom zakorzeniać się i decydować o naszym samopoczuciu.

Żyjąc w taki sposób stajemy się spokojniejsi i pogodniejsi, bardziej doceniamy, głębiej odczuwamy.

Budujemy lepsze relacje i osiągamy harmonię w życiu, stąpając powoli i celebrując każdą daną nam chwilę.

Poprzez praktykę Mindfulness (uważności) osiągamy stan pogodzenia z naturalnym biegiem życia a wyzbywając się nadmiernych oczekiwań unikamy frustracji. Budujemy dobrostan umysłowy i przywracamy ciału zdrowie, uwalniając napięcia i blokady.

Ty zdecyduj, czy Mindfulness (uważność) jest dla Ciebie.