Ośrodek Terapii Holistycznych    Ayurveda Medytacja Rozwój    ul.Wileńska 14, 80-215 Gdańsk     e-mail  e.taworska@taworska.pl    TEL 530 403 003

Fundacja Global Language  BOŚ Bank  82 1540 1098 2095 9113 3438 0003

Wszelkie treści zamieszczone na tej stronie internetowej (teksty, zdjęcia itp.) podlegają ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity z 2006 r., Dz.U. nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Bez zgody autora zabronione jest m.in. powielanie treści, ich kopiowanie, przedruk, przechowywanie i przetwarzanie z zastosowaniem jakichkolwiek środków elektronicznych, zarówno w całości, jak i w części.
Zabronione jest dalsze rozpowszechnianie, o którym mowa w art. 25 ust. 1 pkt b ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

Mindfulness

UWAŻNOŚĆ

Mindful Day

 otwarte spotkania z Mindfulness

Praktyka Mindfulness (uważności) wywodzi się z tradycyji buddyjskich i zyskała wielką popularność w społeczeństwie zachodnim, jako sposób na redukcję stresu, zmniejszenie napięć a takze walkę z bólem i cierpieniem.

Mindfulness (uważność) jest drogą do pełniejszego życia w pogodzeniu i spokoju, niezależnie od tego, jakie ono jest. Odrzuca komentarze, ocenianie i krytykę, ustępując miejsca akceptacji, cierpliwości i otwartości. 

PRAKTYKA OTWARTA

W każdy czwartek o godzinie 18.30 spotykamy się, by wspólnie pobyć ze sobą, wypić herbatę, pobyć w ciszy. By za głosem nauczyciela poczuć ciało, oddech, uspokoić emocje. Praktyka to propozycja świeckich metod pracy z ciałem, umysłem i oddechem dla osób, które żyją w biegu, stresie i napięciu. Raz w tygodniu możesz przyjąć, usiąść i poczuć, jak życie na chwilę zwalnia, jak płynie wiatr. Uspokoić wzburzony umysł i przez godzinę nie dać się wciągnąć umysłowi w dialog.

KURSY

Trening  Mindfulness (uważności)   wywodzący się z różnych buddyjskich praktyk medytacyjnych, wiąże się z nabywaniem umiejętności uspakajania umysłu, obserwacji wszystkich odczuć w ciel, emocji  i myśli, a także obserwacją swojego oddechu. Uczy nas utrzymywać umysł niewzburzony w radości, smutku, szczęściu, żalu, czy tęsknocie. 

Pozwala przekształcić długotrwałe trudne emocje w krótkotrwałe i zrozumieć, że ani szczęście ani cierpienie nie są stałe i trwałe, przychodzą i naturalnie odchodzą. Podobnie,  jak dzień ustępuje miejsca nocy. 

Kiedy uczymy się akceptować to, co przynosi nam życie, łatwiej pokonać trudności, przetrwać czas problemów, bólu i chorób  a także  uchronić się przed depresją.

Kiedy nie dyskutujemy z umysłem nie pozwalamy myślom zakorzeniać się i decydować o naszym samopoczuciu.

Żyjąc w taki sposób stajemy się spokojniejsi i pogodniejsi, bardziej doceniamy, głębiej odczuwamy.

Budujemy lepsze relacje i osiągamy harmonię w życiu, stąpając powoli i celebrując każdą daną nam chwilę.

Poprzez praktykę Mindfulness (uważności) osiągamy stan pogodzenia z naturalnym biegiem życia a wyzbywając się nadmiernych oczekiwań unikamy frustracji. Budujemy dobrostan umysłowy i przywracamy ciału zdrowie, uwalniając napięcia i blokady.

Ty zdecyduj, czy Mindfulness (uważność) jest dla Ciebie.

CISZA            Ośrodek Terapii Holistycznych