ayurveda

Kursy

HOLISTYCZNY KURS REDUKCJI STRESU

Kurs ten został stworzony dla wszystkich ludzi, którzy mierzą się ze stresem i cierpieniem, niezależnie od tego kim są, jaki wykonują zawód i ile mają lat.

DZIEŃ W CISZY

Dzień Mocy i Redukcji Stresu, to czas na odbudowanie i wzmocnienie spokoju, koncentracji i radości codziennego życia.

WPROWADZENIE DO AJURWEDY 

Zapraszam Cię do świata Ajurwedy - naturalnej medycyny starożytnych Indii.

DLACZEGO CHORUJEMY

PSYCHOFIZJOLOGIA STRESU

Warsztat porusza temat związku emocji, osobowości i temperametu oraz sposobu przeżywania z życiem w dobrym zdrowiu.

HOLISTYCZNY KURS REDUKCJI STRESU 

Przypuśćmy, że odnajdziesz drogę a na niej proste metody, które pozwolą Ci przeżyć chwilę po chwili z radością, satysfakcją i spokojem. Przestaniesz zmieniać wszystko i wszystkich wokół, by odnaleźć harmonię. Nauczysz się osiągać równowagę, wyciszenie i opanowanie w samym środku chaosu. To właśnie oferuje ten kurs, składający się z trzech modułów Medytacja, Ajurweda, Terapia ACT ( Akceptacji i Zaangażowania ).

Kurs ten został stworzony dla wszystkich ludzi, którzy mierzą się ze stresem i cierpieniem, niezależnie od tego kim są, jaki wykonują zawód i ile mają lat. Przez ostatni rok do naszego Ośrodka przychodzi kilka osób dziennie, którym brakuje radości, chęci do tworzenia, żyją w poczuciu osamotnienia i pustki, choć nie są samotni a nieprawdziwe myślenie o sobie i świecie pogłębia ich problemy. Można to zmienić. 

 

W Polsce na depresję cierpi 1,5 mln osób, często to ludzie aktywni zawodowo, odnoszący sukcesy. Ten dynamiczny wzrost zachorowań ma także związek z szybkim tempem życia i brakiem harmonii pomiędzy pracą a życiem osobistym. Depresja nie jest śmiertelną chorobą, ale nie leczona prowadzi do śmierci. Zaś ten kurs jest programem profilaktycznym dla osób, które chcą nauczyć się reagować na objawy psychosomatyczne i zapobiegać chorobom wywołanym stresem i napięciem. 

 

Skierowany jest do każdego, kto poszukuje sposobów na osiągnięcie równowagi wewnętrznej i spokoju, aby zwiększyć jakość i sens swojego życia. Przez dziewięć tygodni nauczysz się medytować i doświadczysz mocy oddechu. Pogłębisz wiedzę na temat wpływu emocji na twój organizm, nauczysz się prostych metod pozwalających na nabycie nowych nawyków myślowych a dzięki temu przestaniesz się nakręcać, katastrofizować i obwiniać. 

 

Poznasz bogactwo Ajurwedy (system medyczno-terapeutyczny starożytnych Indii) która dedykuje każdemu człowiekowi spersonifikowana ścieżkę odżywiania i codziennych rytuałów niezbędną do osiągnięcia równowagi i długiego życia w zdrowiu. Fatalne samopoczucie nie rozwiązuje żadnych problemów, ale za to myśli mają silny wpływ na to, jak się czujesz i co robisz. Podobnie, jak martwienie się o innych nie rozwiązuje ich problemów. Cierpimy, bo myśli, w które wierzymy nie są odzwierciedleniem rzeczywistości, której pragniemy. Od tysięcy lat ludzie próbują zmienić innych ludzi i wszystko dookoła i jeszcze nikomu się to nie udało. A nasze stresy najczęściej związane są z myślami o innych, nie o sobie. Kto zatem pomyśli o nas?

Ten program w podejściu kontemplatywnym, łączy wiedzę o psychologii zachodniej z mądrościami Wschodu. Wiemy, że to działa.
I potwierdzają to uczestnicy naszych warsztatów i kursów, przeczytaj opinie.

 

"Uczę się i praktykuję w Indiach, pogłębiając wiedzę na temat wpływu medytacji na ludzkie życie i jednocześnie korzystam z bogactwa terapii poznawczo-behawioralnej, która prowadzi do modyfikacji sposobu myślenia i zachowań. Pracuję w nurcie Terapii Akceptacji i Zaangażowania. Od dawna pracowałam nad skuteczną, kompletną, holistyczną metodą redukcji stresu i polepszenia jakości życia. Ważną rolę w procesie tworzenia odegrały moje osobiste doświadczenia w walce ze stresem oraz praktyka medytacyjna. Równie istotna w procesie przywracania równowagi emocjonalnej i radości życia jest dla mnie praca z ciałem , dlatego korzystam z wiedzy o Ajurwedzie - medycynie starożytnych Indii która pięknie pokazuje, gdzie w ciele mieszkają emocje i jaki związek mają z chorobami, na które zapadamy. W programie wykorzystuję również elementy Terapii ACT (Akceptacji i Zaangażowania), która pozwala nam na wgląd do własnych wartości, co ma bezpośredni wpływ na to kim jesteśmy i jak przeżywamy trudne chwile. Szczególną uwagę zwróciłam na to podczas pracy z pacjentami onkologicznymi. Kiedy uczyłam się medytować w Indiach, zrozumiałam, że obserwacja własnych myśli poprzez medytację może stać się drogą do pogodzenia się ze sobą i całym światem a spokój, jaki dzięki temu i umiejętność odpuszczania stają się moją największą siłą i mądrością. Odważ się i sprawdź, jak z trudności rodzi się zachwyt, Eliza, więcej o autorce kursu i prowadzącej www.osrodekcisza.pl/omnie

Czy tu chodzi o pozytywne myślenie? Absolutnie nie! Chodzi między innymi o to, aby przestać dorabiać koncepcje do dramatu, który i tak jest wystarczająco ciężki do dźwigania. Dzień po dniu uczyć się kwestionować myśli, które stają się przyczyną cierpienia. Bo największe burze i wichury wcale nie są od nas zależne ani przypadkowe. Po prostu są częścią naszej egzystencji.

Po wielu latach poszukiwań, doświadczeń i obserwacji powstała prostą metoda, która działa. Działa pod warunkiem, że wykonasz pewien wysiłek, gdyż sama metoda bez urzeczywistnienia na niewiele się zda. Pozyskasz wiedzę i może nawet zrozumiesz o co w tym chodzi, ale kiedy nie rozpoczniesz treningu nic się nie zmieni. 

Zapraszamy Cię do tej niezwykłej przygody, jaką będzie ten kurs.

Czego się uczymy?
- zdobywamy wiedzę i praktykę o medytacji i uważności
- uczymy się radzenia sobie z natłokiem myśli
- uważniej słuchamy siebie i innych a dzięki temu budujemy głębsze i 
wartościowsze relacje
- uczymy się zmieniać myślenie o sobie, aby rozwijać poczucie własnej wartości
- stajemy się bardziej otwarci i cierpliwi, tolerancyjni
- odnajdujemy własne potrzeby i potrafimy je nazywać
- kiedy przychodzi spokój, wraz z nim lepszy sen, koncentracja i pamięć
- stajemy się bardziej otwarci, rozwijamy akceptację i uczymy się odpuszczać
- doświadczamy rzeczywistość bez oceny tu i teraz
- obserwujemy sygnały, jakie wysyła nam spięte i zestresowane ciało
- pogłębiamy wiedzę na temat wpływu stresu na organizm
- kwestionujemy myśli, które nie są zgodne z faktami
- redukujemy objawy psychosomatyczne, dzięki wiedzy o Ayurvedzie
- zmieniamy myślenie nawykowe a dzięki niemu zachowania
- zaglądamy do swoich wartości i obserwujemy co nas od nich odcina, dzięki temu możemy się rozwijać.



To wszystko jest możliwe dzięki Twojemu pełnemu zaangażowaniu i codziennej praktyce osobistej, która podczas kursu będzie Twoim zadaniem.

Podczas kursu spotykamy się przez 9 tygodni w wybrany dzień tygodnia w godzinach 18:30-21:00.

Zapytaj o terminy.

 

DZIEŃ W CISZY

Dzień Mocy i Redukcji Stresu, to czas na odbudowanie i wzmocnienie spokoju, koncentracji i radości codziennego życia.

Czym są te wydarzenia, które cieszą się taką popularnością?
Są bliskimi spotkaniami zwykłych ludzi, którzy najczęściej nie posiadają żadnego doświadczenia w medytacji - pisarzy, lekarzy, taksówkarzy, nauczycielek i pielęgniarek. Wszystkich, niezależnie od płci, wieku i rodzaju pracy, jaką wykonują. Bo z przekonaniami i nawykowymi myślami, które rządzą naszym życiem i rozwijają stres, mierzymy się wszyscy jednakowo. Jest to propozycja dla wszystkich, którzy chcą poczuć, że szczęście zaczyna się w umyśle.


A kiedy uspokoisz umysł, wszystko w koło się uspokoi. Wtedy łatwiej iść przez z życie. Jeśli zastanawiasz się, czy można nauczyć się zachowywać spokój w każdej trudnej sytuacji to musisz koniecznie do nas dołączyć! Może trudno Ci w to uwierzyć, ale podczas wspólnej praktyki uważności i innych medytacji odkryjesz, jak nie dać się bodźcom zewnętrznym, które nakręcają spiralę codziennego biegu. Daj sobie jeden wyjątkowy dzień - Dzień w Ciszy - na głęboki odpoczynek, którego być może nigdy dotąd nie doświadczyłeś. Prawdziwy odpoczynek zaczyna się w głowie. Ciągła gonitwa myśli, bezustanne załatwianie spraw z przeszłości i przyszłości, zamartwianie się i rozwiązywanie problemów powoduje, że czujemy się bardzo zmęczeni. Ten natłok myśli rodzi szereg trudnych emocji a one zaś rządzą naszymi zachowaniami, których wcale nie chcemy. Zapętleni w spirali myśli i emocji zaczynamy odczuwać stres. Podczas wspólnej praktyki w Ciszy poznasz sposoby na odbudowanie spokoju, poprawę koncentracji, pamięci i radości ze zwykłego dnia. Jeśli chcesz rozwijać akceptację, współczucie, zrozumienie, odpuszczanie, cierpliwość i spokój to ten dzień jest dla Ciebie. Dzięki temu nie tylko Twoje życie zyska lepszą jakość, ale też Twoich bliskich i współpracowników.

Zapraszamy Cię na wyjątkowy Dzień w Ciszy, podczas którego o nic nie będziesz musiał się martwić. Dostaniesz koc, wygodną matę, posiłek i pyszną herbatę. Nauczysz się medytować lub pogłębisz swoją praktykę, przećwiczysz pracę z oddechem i jego zbawienny wpływ na zdrowie. Będziesz mógł/a pozwolić sobie na wzgląd w siebie i zrozumieć, co oddala Cię od wartościowego życia. A bliskość serdecznych i życzliwych ludzi pogłębi Twój relaks. W kameralnej grupie , otuleni aromatem wiśniowych świec i ajurwedyjskich kadzideł, wypoczniesz, uwalniając umysł od tego, co mu nie służy. Całodniowa praktyka medytacji pomoże Ci być bardziej skoncentrowanym, spokojnym i uważnym a dzięki temu być lepszym dla siebie i dla innych, traktować życie mnie serio i akceptować trudy codzienności. Jeśli z lękiem myślisz o swoim udziale w tym wydarzeniu albo sądzisz, że nie dasz rady, to zwyczajnie spróbuj. W każdej chwili będziesz mógł wyjść. Nasze doświadczenia pokazują jednak, że mimo obaw jeszcze nikt nie wyszedł. Przede wszystkim dlatego, że takie doświadczenie daje większy relaks, odprężenie i spokój niż sen.

Zapytaj o terminy 

 

WPROWADZENIE DO AJURWEDY - KURS PODSTAWOWY (2DNI)


Jak odzyskać zdrowie i młodość? Jak znaleźć klucz do zdrowego odżywiania, bez podjadania i ulegania kulinarnym zachciankom? Dlaczego jedni wiecznie marzną a innym jest gorąco niezależnie od pory roku? Kto wstaje przed słońcem z uśmiechem a kto potrzebuje dłuższego snu? Jakich informacji dostarcza nam wygląd skóry, temperatura ciała, wygląd języka, libido, stan włosów? Kiedy intuicja mówi nam prawdę o nas samych?

Zapraszam Cię do świata Ajurwedy - naturalnej medycyny starożytnych Indii. W ciągu dwóch dni zgłębisz wiedzą, która wesprze Cię w codziennym życiu a także w codziennej pracy - kosmetyczki, kosmetologa, doradcy zdrowia, dietetyka, masażysty, psychologa, terapeuty, czy po prostu kogoś, kto dba o jakość życia w dobrym zdrowiu swoich klientów.
Zdobędziesz wiedzę o wszystkich doszach (typach organizmów) i zrozumiesz, dlaczego jedni bardziej odczuwają stres i napięcia a inni mniej. Dowiesz się, kto mocniej narażony jest na otyłość a kto na depresję, czy bóle stawów i z jakiego powodu. Odnajdziesz na mapie ciała miejsca energetyczne oraz miejsca, w których kumuluje się stres i napięcia. I poznasz sposoby na redukcję wielu dolegliwości, co podniesie jakość Twojego życia, ale także pracy, jaką wykonujesz.

Zioła, przyprawy, oleje, zabiegi, rytuały - to niektóre tematy tego  kursu. Wszyscy jesteśmy inni, wyjątkowi i potrzebujemy odnaleźć własną drogę dbania o siebie. Sok z malin nie zawsze jest dobry na przeziębienie i Ajurweda o tym właśnie mówi, że to, co dobre dla Ciebie, innych może zabić. O tym, jakie zabiegi, rytuały, zioła, przyprawy są odpowiednie dla danej doszy (typu) na tym kursie dla początkujących

To program bogaty także w wiedzę o psychologii ajurwedyjskiej, dzięki czemu zrozumiesz emocje i zachowania swoich klientów i nauczysz się bardziej ich rozumieć.
Dowiesz się  też czym jest Panchakarma, czyli program oczyszczania organizmu z toksyn (amy) i jak się go wykonuje

Dzięki udziałowi w tym wydarzeniu, nie tylko odnajdziesz sposoby na lepsze samopoczucie i wygląd ale rozwiniesz swój warsztat pracy i dasz swoim klientom możliwość czerpania z wiedzy, która ma ponad 5000 lat a w Indiach nadal ponad 70% społeczeństwa korzysta z pomocy Ajurwedy.Kurs t ten otworzy drzwi nowym klientom, którzy poszukują naturalnych metod w świecie beauty. A tych, którzy już z Tobą są, na pewno mile zaskoczy.

Zapytaj o terminy

 

DLACZEGO CHORUJEMY

PSYCHOFIZJOLOGIA STRESU

 

Warsztat porusza temat związku emocji, osobowości i temperametu oraz sposobu przeżywania z życiem w dobrym zdrowiu.

W jaki sposób można wpłynąć na zwiększenie zaangażowania w kierunku radzenia sobie ze stresem?

Dlaczego rys psychologiczny, nasza osobowość, temperament, przekonania i nawyki mają związek z zapadalnością na niektóre choroby i jaki wpływ ma na to stres?
Co stres ma wspólnego z młodym i zdrowym wyglądem, pamięcią i koncentracją lub udanym życiem seksualnym?
Jak myśli i emocje wpływają na harmonijne, spokojne i bardziej zaangażowane życie?

W medycynie trwa rewolucja w poszukiwaniu i uwzględnianiu relacji między ciałem i umysłem i jej wpływem na choroby, na jakie współcześnie zapadamy. Rewolucja ta dotyczy roli stresu, jako głównego czynnika obniżającego jakość naszego funkcjonowania, naszą odporność i zdrowie każdej komórki ludzkiego organizmu. Nie da się w pełni zrozumieć choroby bez całego kontekstu człowieka - jego wczesnych doświadczeń z dzieciństwa, relacji wiążących go z innymi, umiejętności radzenia sobie ze stresem i cech osobowości.  Większość chorób, na które zapadamy w dorosłym życiu rozwinęły się w wyniku przewlekłego stresu, który często odcinał nas od bieżącej chwili.


Choroby, które dotykają współczesnego człowieka wynikają z powolnego narastania uszkodzeń i zmian w organizmie. Olbrzymi wpływ na ten degradacyjny proces ma stresu, który dzień po dniu, rok po roku, zmienia nas zdrowych, silnych, energicznych ludzi we wraki, zanim się zestarzejemy.

 

Każdy z nas pamięta sytuacje związane z pokonywaniem stresu, lęku, przerażenia. Całymi latami. Budziliśmy się o 4 rano próbując za wszelką cenę zasnąć, ale wszystkie metody zawodziły. Oddychaliśmy, liczyliśmy barany, unikaliśmy myślenia a w efekcie mieliśmy tylko jedną myśl - już nie zasnę! Wkraczając w dorosłe życie mamy coraz więcej powodów do poszukiwania nowych sposobów przynoszących ulgę w napięciu, kiedy spacer i basen przestają działać. Alkohol, leki nasenne, uspokajające i przeciwbólowe, ucieczka do lodówki, romans, zmiana środowiska - tylko pozornie poprawiają naszą sytuację, bo przez chwilę czujemy się lepiej.

A stres drąży skałę.

 

Nowotwory, wrzody żołądka, choroby serca, cukrzyca, choroby skóry, to tylko mały koszyczek „owoców”, które hodujemy przez wiele lat. A na  depresję cierpi na nią półtora miliona Polaków. Owiana wstydem, który jest największą barierą w poszukiwaniu pomocy, pozostaje chorobą, która rozwija spustoszenie w naszym organizmie. Negatywne nawyki myślowe i skrajne, długotrwałe przeżywanie emocji ma zgubny wpływ na ludzkie zdrowie i życie. Większość z nas, ludzi zabieganych, żyjących na autopilocie, uwikłanych w sprawy zawodowe, rodzinne powie, że współczesny  świat taki przecież jest. To prawda, częścią naszej egzystencji jest cierpienie wynikające między innymi z trudnych zdarzeń, których wszyscy doświadczamy. Życie pozbawione problemów a co za tym idzie stresu, jest iluzją. Jak zatem ochronić się przed wiecznym zachmurzeniem? Dlaczego pewne ścieżki prowadzące do osiągania spokoju są dla innych skuteczne a dla mnie nie? Jaki wpływ na sposób przeżywania stresu mają wczesne doświadczenia, wzorce rodzinne i kulturowe?


W jaki sposób można wpłynąć na zwiększenie zaangażowania w kierunku radzenia sobie ze stresem? Dlaczego rys psychologiczny, nasza osobowość, temperament, przekonania i nawyki mają związek z zapadalnością na niektóre choroby i jaki wpływ ma na to stres? Co stres ma wspólnego z młodym i zdrowym wyglądem, pamięcią i koncentracją lub udanym życiem seksualnym? I w końcu, jak myśli i emocje wpływają na harmonijne, spokojne i bardziej zaangażowane życie? O tym na naszym warsztacie dla kobiet i mężczyzn 

Zapytaj o terminy