Wydarzenia

HOLISTYCZNY KURS REDUKCJI STRESU

Kurs ten został stworzony dla wszystkich ludzi, którzy mierzą się ze stresem i cierpieniem, niezależnie od tego kim są, jaki wykonują zawód i ile mają lat.

DZIEŃ W CISZY

Dzień Mocy i Redukcji Stresu, to czas na odbudowanie i wzmocnienie spokoju, koncentracji i radości codziennego życia.

WPROWADZENIE DO AJURWEDY 

Zapraszam Cię do świata Ajurwedy - naturalnej medycyny starożytnych Indii.

DLACZEGO CHORUJEMY

PSYCHOFIZJOLOGIA STRESU

Warsztat porusza temat związku emocji, osobowości i temperametu oraz sposobu przeżywania z życiem w dobrym zdrowiu.

HOLISTYCZNY KURS REDUKCJI STRESU 

Przypuśćmy, że odnajdziesz drogę a na niej proste metody, które pozwolą Ci przeżyć chwilę po chwili z radością, satysfakcją i spokojem. Przestaniesz zmieniać wszystko i wszystkich wokół, by odnaleźć harmonię. Nauczysz się osiągać równowagę, wyciszenie i opanowanie w samym środku chaosu. To właśnie oferuje ten kurs, składający się z trzech modułów Medytacja, Ajurweda, Terapia ACT ( Akceptacji i Zaangażowania ).

Kurs ten został stworzony dla wszystkich ludzi, którzy mierzą się ze stresem i cierpieniem, niezależnie od tego kim są, jaki wykonują zawód i ile mają lat. Przez ostatni rok do naszego Ośrodka przychodzi kilka osób dziennie, którym brakuje radości, chęci do tworzenia, żyją w poczuciu osamotnienia i pustki, choć nie są samotni a nieprawdziwe myślenie o sobie i świecie pogłębia ich problemy. Można to zmienić. W Polsce na depresję cierpi 1,5 mln osób, często to ludzie aktywni zawodowo, odnoszący sukcesy. Ten dynamiczny wzrost zachorowań ma także związek z szybkim tempem życia i brakiem harmonii pomiędzy pracą a życiem osobistym. Depresja nie jest śmiertelną chorobą, ale nie leczona prowadzi do śmierci. Zaś ten kurs jest programem profilaktycznym dla osób, które chcą nauczyć się reagować na objawy psychosomatyczne i zapobiegać chorobom wywołanym stresem i napięciem. Skierowany jest do każdego, kto poszukuje sposobów na osiągnięcie równowagi wewnętrznej i spokoju, aby zwiększyć jakość i sens swojego życia. Przez dziewięć tygodni nauczysz się medytować i doświadczysz mocy oddechu. Pogłębisz wiedzę na temat wpływu emocji na twój organizm, nauczysz się prostych metod pozwalających na nabycie nowych nawyków myślowych a dzięki temu przestaniesz się nakręcać, katastrofizować i obwiniać. Poznasz bogactwo Ajurwedy (system medyczno-terapeutyczny starożytnych Indii) która dedykuje każdemu człowiekowi spersonifikowana ścieżkę odżywiania i codziennych rytuałów niezbędną do osiągnięcia równowagi i długiego życia w zdrowiu. Fatalne samopoczucie nie rozwiązuje żadnych problemów, ale za to myśli mają silny wpływ na to, jak się czujesz i co robisz. Podobnie, jak martwienie się o innych nie rozwiązuje ich problemów. Cierpimy, bo myśli, w które wierzymy nie są odzwierciedleniem rzeczywistości, której pragniemy. Od tysięcy lat ludzie próbują zmienić innych ludzi i wszystko dookoła i jeszcze nikomu się to nie udało. A nasze stresy najczęściej związane są z myślami o innych, nie o sobie. Kto zatem pomyśli o nas?

Ten program w podejściu kontemplatywnym, łączy wiedzę o psychologii zachodniej z mądrościami Wschodu. Wiemy, że to działa.
I potwierdzają to uczestnicy naszych warsztatów i kursów, przeczytaj opinie. 

"Uczę się i praktykuję w Indiach, pogłębiając wiedzę na temat wpływu medytacji na ludzkie życie i jednocześnie korzystam z bogactwa terapii poznawczo-behawioralnej, która prowadzi do modyfikacji sposobu myślenia i zachowań. Pracuję w nurcie Terapii Akceptacji i Zaangażowania. Od dawna pracowałam nad skuteczną, kompletną, holistyczną metodą redukcji stresu i polepszenia jakości życia. Ważną rolę w procesie tworzenia odegrały moje osobiste doświadczenia w walce ze stresem oraz praktyka medytacyjna. Równie istotna w procesie przywracania równowagi emocjonalnej i radości życia jest dla mnie praca z ciałem , dlatego korzystam z wiedzy o Ajurwedzie - medycynie starożytnych Indii która pięknie pokazuje, gdzie w ciele mieszkają emocje i jaki związek mają z chorobami, na które zapadamy. W programie wykorzystuję również elementy Terapii ACT (Akceptacji i Zaangażowania), która pozwala nam na wgląd do własnych wartości, co ma bezpośredni wpływ na to kim jesteśmy i jak przeżywamy trudne chwile. Szczególną uwagę zwróciłam na to podczas pracy z pacjentami onkologicznymi. Kiedy uczyłam się medytować w Indiach, zrozumiałam, że obserwacja własnych myśli poprzez medytację może stać się drogą do pogodzenia się ze sobą i całym światem a spokój, jaki dzięki temu i umiejętność odpuszczania stają się moją największą siłą i mądrością. Odważ się i sprawdź, jak z trudności rodzi się zachwyt, Eliza, więcej o autorce kursu i prowadzącej www.osrodekcisza.pl/omnie

Czy tu chodzi o pozytywne myślenie? Absolutnie nie! Chodzi między innymi o to, aby przestać dorabiać koncepcje do dramatu, który i tak jest wystarczająco ciężki do dźwigania. Dzień po dniu uczyć się kwestionować myśli, które stają się przyczyną cierpienia. Bo największe burze i wichury wcale nie są od nas zależne ani przypadkowe. Po prostu są częścią naszej egzystencji.

Po wielu latach poszukiwań, doświadczeń i obserwacji powstała prostą metoda, która działa. Działa pod warunkiem, że wykonasz pewien wysiłek, gdyż sama metoda bez urzeczywistnienia na niewiele się zda. Pozyskasz wiedzę i może nawet zrozumiesz o co w tym chodzi, ale kiedy nie rozpoczniesz treningu nic się nie zmieni. 

Zapraszamy Cię do tej niezwykłej przygody, jaką będzie ten kurs.

Czego się uczymy?
- zdobywamy wiedzę i praktykę o medytacji i uważności
- uczymy się radzenia sobie z natłokiem myśli
- uważniej słuchamy siebie i innych a dzięki temu budujemy głębsze i 
wartościowsze relacje
- uczymy się zmieniać myślenie o sobie, aby rozwijać poczucie własnej wartości
- stajemy się bardziej otwarci i cierpliwi, tolerancyjni
- odnajdujemy własne potrzeby i potrafimy je nazywać
- kiedy przychodzi spokój, wraz z nim lepszy sen, koncentracja i pamięć
- stajemy się bardziej otwarci, rozwijamy akceptację i uczymy się odpuszczać
- doświadczamy rzeczywistość bez oceny tu i teraz
- obserwujemy sygnały, jakie wysyła nam spięte i zestresowane ciało
- pogłębiamy wiedzę na temat wpływu stresu na organizm
- kwestionujemy myśli, które nie są zgodne z faktami
- redukujemy objawy psychosomatyczne, dzięki wiedzy o Ayurvedzie
- zmieniamy myślenie nawykowe a dzięki niemu zachowania
- zaglądamy do swoich wartości i obserwujemy co nas od nich odcina, dzięki temu możemy się rozwijać.



To wszystko jest możliwe dzięki Twojemu pełnemu zaangażowaniu i codziennej praktyce osobistej, która podczas kursu będzie Twoim zadaniem.

Podczas kursu spotykamy się przez 9 tygodni w wybrany dzień tygodnia w godzinach 18:30-21:00.

Zapytaj o terminy.

 

DZIEŃ W CISZY

Dzień Mocy i Redukcji Stresu, to czas na odbudowanie i wzmocnienie spokoju, koncentracji i radości codziennego życia.

Czym są te wydarzenia, które cieszą się taką popularnością?
Są bliskimi spotkaniami zwykłych ludzi, którzy najczęściej nie posiadają żadnego doświadczenia w medytacji - pisarzy, lekarzy, taksówkarzy, nauczycielek i pielęgniarek. Wszystkich, niezależnie od płci, wieku i rodzaju pracy, jaką wykonują. Bo z przekonaniami i nawykowymi myślami, które rządzą naszym życiem i rozwijają stres, mierzymy się wszyscy jednakowo. Jest to propozycja dla wszystkich, którzy chcą poczuć, że szczęście zaczyna się w umyśle.
A kiedy uspokoisz umysł, wszystko w koło się uspokoi. Wtedy łatwiej iść przez z życie. Jeśli zastanawiasz się, czy można nauczyć się zachowywać spokój w każdej trudnej sytuacji to musisz koniecznie do nas dołączyć! Może trudno Ci w to uwierzyć, ale podczas wspólnej praktyki uważności i innych medytacji odkryjesz, jak nie dać się bodźcom zewnętrznym, które nakręcają spiralę codziennego biegu. Daj sobie jeden wyjątkowy dzień - Dzień w Ciszy - na głęboki odpoczynek, którego być może nigdy dotąd nie doświadczyłeś. Prawdziwy odpoczynek zaczyna się w głowie. Ciągła gonitwa myśli, bezustanne załatwianie spraw z przeszłości i przyszłości, zamartwianie się i rozwiązywanie problemów powoduje, że czujemy się bardzo zmęczeni. Ten natłok myśli rodzi szereg trudnych emocji a one zaś rządzą naszymi zachowaniami, których wcale nie chcemy. Zapętleni w spirali myśli i emocji zaczynamy odczuwać stres. Podczas wspólnej praktyki w Ciszy poznasz sposoby na odbudowanie spokoju, poprawę koncentracji, pamięci i radości ze zwykłego dnia. Jeśli chcesz rozwijać akceptację, współczucie, zrozumienie, odpuszczanie, cierpliwość i spokój to ten dzień jest dla Ciebie. Dzięki temu nie tylko Twoje życie zyska lepszą jakość, ale też Twoich bliskich i współpracowników.

Zapraszamy Cię na wyjątkowy Dzień w Ciszy, podczas którego o nic nie będziesz musiał się martwić. Dostaniesz koc, wygodną matę, posiłek i pyszną herbatę. Nauczysz się medytować lub pogłębisz swoją praktykę, przećwiczysz pracę z oddechem i jego zbawienny wpływ na zdrowie. Będziesz mógł/a pozwolić sobie na wzgląd w siebie i zrozumieć, co oddala Cię od wartościowego życia. A bliskość serdecznych i życzliwych ludzi pogłębi Twój relaks. W kameralnej grupie , otuleni aromatem wiśniowych świec i ajurwedyjskich kadzideł, wypoczniesz, uwalniając umysł od tego, co mu nie służy. Całodniowa praktyka medytacji pomoże Ci być bardziej skoncentrowanym, spokojnym i uważnym a dzięki temu być lepszym dla siebie i dla innych, traktować życie mnie serio i akceptować trudy codzienności. Jeśli z lękiem myślisz o swoim udziale w tym wydarzeniu albo sądzisz, że nie dasz rady, to zwyczajnie spróbuj. W każdej chwili będziesz mógł wyjść. Nasze doświadczenia pokazują jednak, że mimo obaw jeszcze nikt nie wyszedł. Przede wszystkim dlatego, że takie doświadczenie daje większy relaks, odprężenie i spokój niż sen.

Zapytaj o terminy 

 

WPROWADZENIE DO AJURWEDY - KURS PODSTAWOWY (2DNI)


Jak odzyskać zdrowie i młodość? Jak znaleźć klucz do zdrowego odżywiania, bez podjadania i ulegania kulinarnym zachciankom? Dlaczego jedni wiecznie marzną a innym jest gorąco niezależnie od pory roku? Kto wstaje przed słońcem z uśmiechem a kto potrzebuje dłuższego snu? Jakich informacji dostarcza nam wygląd skóry, temperatura ciała, wygląd języka, libido, stan włosów? Kiedy intuicja mówi nam prawdę o nas samych?

Zapraszam Cię do świata Ajurwedy - naturalnej medycyny starożytnych Indii. W ciągu dwóch dni zgłębisz wiedzą, która wesprze Cię w codziennym życiu a także w codziennej pracy - kosmetyczki, kosmetologa, doradcy zdrowia, dietetyka, masażysty, psychologa, terapeuty, czy po prostu kogoś, kto dba o jakość życia w dobrym zdrowiu swoich klientów.
Zdobędziesz wiedzę o wszystkich doszach (typach organizmów) i zrozumiesz, dlaczego jedni bardziej odczuwają stres i napięcia a inni mniej. Dowiesz się, kto mocniej narażony jest na otyłość a kto na depresję, czy bóle stawów i z jakiego powodu. Odnajdziesz na mapie ciała miejsca energetyczne oraz miejsca, w których kumuluje się stres i napięcia. I poznasz sposoby na redukcję wielu dolegliwości, co podniesie jakość Twojego życia, ale także pracy, jaką wykonujesz.

Zioła, przyprawy, oleje, zabiegi, rytuały - to niektóre tematy tego  kursu. Wszyscy jesteśmy inni, wyjątkowi i potrzebujemy odnaleźć własną drogę dbania o siebie. Sok z malin nie zawsze jest dobry na przeziębienie i Ajurweda o tym właśnie mówi, że to, co dobre dla Ciebie, innych może zabić. O tym, jakie zabiegi, rytuały, zioła, przyprawy są odpowiednie dla danej doszy (typu) na tym kursie dla początkujących

To program bogaty także w wiedzę o psychologii ajurwedyjskiej, dzięki czemu zrozumiesz emocje i zachowania swoich klientów i nauczysz się bardziej ich rozumieć.
Dowiesz się  też czym jest Panchakarma, czyli program oczyszczania organizmu z toksyn (amy) i jak się go wykonuje

Dzięki udziałowi w tym wydarzeniu, nie tylko odnajdziesz sposoby na lepsze samopoczucie i wygląd ale rozwiniesz swój warsztat pracy i dasz swoim klientom możliwość czerpania z wiedzy, która ma ponad 5000 lat a w Indiach nadal ponad 70% społeczeństwa korzysta z pomocy Ajurwedy.Kurs t ten otworzy drzwi nowym klientom, którzy poszukują naturalnych metod w świecie beauty. A tych, którzy już z Tobą są, na pewno mile zaskoczy.

Zapytaj o terminy

 

DLACZEGO CHORUJEMY

PSYCHOFIZJOLOGIA STRESU

 

Warsztat porusza temat związku emocji, osobowości i temperametu oraz sposobu przeżywania z życiem w dobrym zdrowiu.

W jaki sposób można wpłynąć na zwiększenie zaangażowania w kierunku radzenia sobie ze stresem?

Dlaczego rys psychologiczny, nasza osobowość, temperament, przekonania i nawyki mają związek z zapadalnością na niektóre choroby i jaki wpływ ma na to stres?
Co stres ma wspólnego z młodym i zdrowym wyglądem, pamięcią i koncentracją lub udanym życiem seksualnym?
Jak myśli i emocje wpływają na harmonijne, spokojne i bardziej zaangażowane życie?

W medycynie trwa rewolucja w poszukiwaniu i uwzględnianiu relacji między ciałem i umysłem i jej wpływem na choroby, na jakie współcześnie zapadamy. Rewolucja ta dotyczy roli stresu, jako głównego czynnika obniżającego jakość naszego funkcjonowania, naszą odporność i zdrowie każdej komórki ludzkiego organizmu. Nie da się w pełni zrozumieć choroby bez całego kontekstu człowieka - jego wczesnych doświadczeń z dzieciństwa, relacji wiążących go z innymi, umiejętności radzenia sobie ze stresem i cech osobowości.  Większość chorób, na które zapadamy w dorosłym życiu rozwinęły się w wyniku przewlekłego stresu, który często odcinał nas od bieżącej chwili.


Choroby, które dotykają współczesnego człowieka wynikają z powolnego narastania uszkodzeń i zmian w organizmie. Olbrzymi wpływ na ten degradacyjny proces ma stresu, który dzień po dniu, rok po roku, zmienia nas zdrowych, silnych, energicznych ludzi we wraki, zanim się zestarzejemy. Każdy z nas pamięta sytuacje związane z pokonywaniem stresu, lęku, przerażenia. Całymi latami. Budziliśmy się o 4 rano próbując za wszelką cenę zasnąć, ale wszystkie metody zawodziły. Oddychaliśmy, liczyliśmy barany, unikaliśmy myślenia a w efekcie mieliśmy tylko jedną myśl - już nie zasnę! Wkraczając w dorosłe życie mamy coraz więcej powodów do poszukiwania nowych sposobów przynoszących ulgę w napięciu, kiedy spacer i basen przestają działać. Alkohol, leki nasenne, uspokajające i przeciwbólowe, ucieczka do lodówki, romans, zmiana środowiska - tylko pozornie poprawiają naszą sytuację, bo przez chwilę czujemy się lepiej. A stres drąży skałę. Nowotwory, wrzody żołądka, choroby serca, cukrzyca, choroby skóry, to tylko mały koszyczek „owoców”, które hodujemy przez wiele lat. A na  depresję cierpi na nią półtora miliona Polaków. Owiana wstydem, który jest największą barierą w poszukiwaniu pomocy, pozostaje chorobą, która rozwija spustoszenie w naszym organizmie. Negatywne nawyki myślowe i skrajne, długotrwałe przeżywanie emocji ma zgubny wpływ na ludzkie zdrowie i życie. Większość z nas, ludzi zabieganych, żyjących na autopilocie, uwikłanych w sprawy zawodowe, rodzinne powie, że współczesny  świat taki przecież jest. To prawda, częścią naszej egzystencji jest cierpienie wynikające między innymi z trudnych zdarzeń, których wszyscy doświadczamy. Życie pozbawione problemów a co za tym idzie stresu, jest iluzją. Jak zatem ochronić się przed wiecznym zachmurzeniem? Dlaczego pewne ścieżki prowadzące do osiągania spokoju są dla innych skuteczne a dla mnie nie? Jaki wpływ na sposób przeżywania stresu mają wczesne doświadczenia, wzorce rodzinne i kulturowe?
W jaki sposób można wpłynąć na zwiększenie zaangażowania w kierunku radzenia sobie ze stresem? Dlaczego rys psychologiczny, nasza osobowość, temperament, przekonania i nawyki mają związek z zapadalnością na niektóre choroby i jaki wpływ ma na to stres? Co stres ma wspólnego z młodym i zdrowym wyglądem, pamięcią i koncentracją lub udanym życiem seksualnym? I w końcu, jak myśli i emocje wpływają na harmonijne, spokojne i bardziej zaangażowane życie? O tym na naszym warsztacie dla kobiet i mężczyzn 

Zapytaj o terminy

 

Ośrodek Terapii Holistycznych     ul.Wileńska 14, 80-215 Gdańsk     e-mail  e.taworska@taworska.pl    TEL 530 403 003

Fundacja Global Language  BOŚ Bank  82 1540 1098 2095 9113 3438 0003

Wszelkie treści zamieszczone na tej stronie internetowej (teksty, zdjęcia itp.) podlegają ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity z 2006 r., Dz.U. nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Bez zgody autora zabronione jest m.in. powielanie treści, ich kopiowanie, przedruk, przechowywanie i przetwarzanie z zastosowaniem jakichkolwiek środków elektronicznych, zarówno w całości, jak i w części.
Zabronione jest dalsze rozpowszechnianie, o którym mowa w art. 25 ust. 1 pkt b ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.